MÁV menetrend változás

MÁV menetrend változás kicsi

„Tájékoztatjuk kedves utasainkat, hogy a vizuális utastájékoztató berendezés javítás alatt áll. Kérjük a javítás ideje alatt figyelje a hangosbemondót!”

Újabban ez meg a Keletiben a MÁV szignál helyett. A legjobb, hogy a győri vonat valamilyen okból kifolyólag mindig meglepetés, hogy hova érkezik – nem is nekünk, utasoknak, inkább az ezt beosztóknak, mert kb. 10 perccel a tervezett indulási időpont után még nemhogy kiírni nem képesek (mivel ugyebár a kijelző teljesen kampec), de még bemondani sem. Az a 80-100 ember meg, aki Győrbe, vagy afelé szeretne utazni, ott ácsorog mind a lépcsők tetejénél tanácstalanul.


Nem először fordult elő, hogy 20-40 perc késéssel indult a vonat, és még ennél is többel érkezett meg Győrbe. Mivel heti kétszer utazok, ez baromira szarul tud érinteni időnként. Azt kell, hogy mondjam, hogy Szeptember óta összesen egészen konkrétan három (!) alkalom volt, amikor 5 perces határon belül volt a késésünk. És nem mindig ugyanazzal a vonattal járok, szóval ezt akár reprezentatív mintának is nevezhetjük.

A táv 1:40 perc lenne, 140 km, de a MÁV-nak csak 2:00 alatt sikerül megtennie. Miért? Többször poénkodtunk már rajta, hogy ennyi erővel kiírhatnák, hogy 2:00 a menetidő, és mindenki tök boldog lenne, ha 1:50 alatt – 10 perccel idő előtt – beérnénk. Hát megcsinálták. Úgy hívják, hogy személyvonat. Minden putrinál állomáson és kutyaólnál megállóhelyen megáll. És hivatalosan 2:02 a menetideje. Bónuszba még egy jó hír: a Délibe megy a Keleti helyett, ami tőlem a Gellért hegy miatt jóval messzebb van.

Maradt nagyjából két óránként egy gyors vonat, de persze a vonatok ilyentén megritkítása azt is maga után vonja, hogy mindenki gyorsvonattal akar utazni, amitől azok baromi zsúfoltak lesznek. Na, ezt sikerült megtapasztalni is egyből most vasárnap: ennyi embert egyszerre én még nem láttam a győri állomáson. A vonat persze késett. Akkora tömeg volt, hogy amint beállt egy szerelvény egy másik vágányra, amiről feltételezhető volt, hogy pár kocsit áttolnak a pesti vonatra, egyből embercsordák indultak meg hogy helyet foglaljanak rajta. Végül 40 perc késéssel sikerült startolnunk.

Miért kell ennek ilyen szarul működnie? Nem hiszem el, hogy nem lehetne normális vasutat csinálni Magyarországon. A nagymamám azt mondta, hogy az ő idejében a vonatokhoz lehetett állítani az órát. Most miért nem? Miért hozták vissza a személyvonatot? Semmi szükség rá. (Ráadásul a gyors is megáll Győr mellett 3 helyen, ahol én még embert nem láttam se fel- se leszállni…)

Ha már itt tartunk, két gondolat az új vagonokról is:

  1. Ronda rózsaszín dekorációjuk van, amit csak az első osztály színösszeállítása tud erőlködés nélkül alul múlni, nem tudom, milyen elferdült ízlésű kretén álmodhatta meg őket
  2. Baromi kicsi a hely. Én nem vagyok az a nagyon nagy darab ember, de alig férek el egy ülésen. Jóformán mozdulatlanul kell végigülnöm az utat, mert nincs hely keresztbe tenni, vagy akár mozgatni sem a lábamat. Nincs asztal sem a székeknél. Komolyan, a klausztrofóbiát hozza rám…

Más is így gondolja, mint én? Vagy ez egyéni szociális problémaTM?

2 hozzászólás

Submit a Comment
  • faky

    Hát kiváncsi leszek ma hogy jutok haza. Komolyan már verekedni kell a helyér, különben állhatod végig az egyre hosszabb utat. Múltkor egy ilyen újabb vagonon ültem egy ablak melletti széken. Az előttem levő ember kabátja az arcomba lógott, az ablak alatti szemetestől nem fért el a lábam. Leült mellém egy srác, onnantól kezdve szenvedés volt hazáig. Nagyon nem jó ez így…

  • Koncz János

    kedves faky!

    Először is nem vagon, hanem kocsi, a marháhat szállítják vagondan, másokszor az új vonaton aki nem a fűtésen tartja a lábát, hanem (meglepő módon) a földön, nem lóg be a kuka

Submit a CommentPlease be polite. We appreciate that.

Your Comment