Az Apple sokáig dédelgette a felbontásfüggetlen grafika gondolatát. Ennek első jelei már a Tigerben megfigyelhetőek voltak, aztán a Leopard és Snow Leopard egyre jobbak voltak ezen a téren. Az eredeti koncepció az volt, hogy tetszőleges képpontsűrűségű monitoron jól jelenjen meg a rendszer. Ezzel viszont van két probléma:
- nehéz rá programozni, mert minden grafikai elemet praktikusan vektorgrafikusan kell elkészíteni
- a pixelgrafikák a nem kerek (2-szeres, 0.5-szörös, stb.) felbontásokon csúnyák lesznek, mivel nem 1 képpixel fog 1 monitor pixelre kerülni
Valószínűleg ezek miatt és az iPhone Retina Display-en felbuzdulva döntött úgy az almás cég, hogy inkább csak simán meg fogja duplázni a kijelző pixeleinek számát, ahogy azt az iPhone-nál és az iPad-nél is tette. Ezt figyelhetjük meg nem csak az eljövendő Mountain Lion beta verziójában, hanem már a Lion-ban is.
Meglepetésemre az erősen gyatra felbontás függetlenséggel szemben az ún. HiDPI módokban használt OS szinte már most tökéletesen jelenik meg, persze itt-ott még hiányoznak a nagy felbontású ikonok, de azokat hamar lecserélik a fejlesztők, ha eljön az ideje.
Én egy évet adnék az új kijelzős gépek piacra dobásának, és most megmondom, hogy ha ez a boltokba kerül én azon nyomban megyek, és megveszem az egyiket.
(A képekre kattintva bejön a teljes; nem akartam kicsinyíteni, itt inkább croppoltam.)
Figyeljük meg, hogy már a szürke ablakkeretek „zaja” is nagyfelbontású.
GK
Mai hír, hogy ezt iPad 3-mal élesben is kipróbálhatjátok!
http://www.macrumors.com/2012/03/21/air-display-to-let-you-use-the-new-ipad-as-a-hidpi-retina-display-for-your-mac/